Tweede kerstdag vanuit Belarus - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van Michael Tijhuis - WaarBenJij.nu Tweede kerstdag vanuit Belarus - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van Michael Tijhuis - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Tweede kerstdag vanuit Belarus

Door: bensjomic

Blijf op de hoogte en volg Michael

01 November 2011 | Wit-Rusland, Minsk

Vanmorgen was ik aardig vroeg wakker, terwijl ik tot een uur of 3 aan het kletsen was. De moeder zei weer, kom we gaan Nastya en Tanya wakker maken. We gingen erheen sluipen en toen kietelden we hun wakker. En sprongen op de slaapbank. We hadden niet veel tijd nodig om ze wakker te krijgen. Alleen het werd niet in dank afgenomen. Haha.

Vervolgens gingen we koffie drinken en wat pannenkoeken eten. Waarna we gingen tekenen. We zijn bezig met een tekening op A1 formaat, waar we herinneringen op vastleggen in een mozaik. Het lijkt erg veel op de volgende afbeelding:



Na het tekenen gingen we naar een klein dorpje, met vrienden van Nastya. We waren daar ongeveer 2 uur om rond te lopen. Je moet bij de ingang geld betalen en dan kun je zien hoe alles op traditionele manier gemaakt wordt gemaakt. In het speeltuintje hebben we nog een aantal foto’s gemaakt. Het was een gekkenhuis daar. Ik stond bijna tot me knie in de sneeuw, het heeft in die tijd behoorlijk wat gesneeuwd.

We liepen terug naar de busstation, het begon steeds meer te sneeuwen. En ik vergat zoals gewoonlijk me muts op te zetten. Dus kreeg al commentaar van Tanya (de vriendin). Ze zei dat ik me muts moest dragen. Dus dacht, vooruit dan maar. Ik me muts opzetten, kreeg ik het nog kouder, want daar zat sneeuw in. Uiteindelijk kwam de bus eraan, we gingen toen op weg naar de winkel. Om wat melk te halen, zodat we koffie konden drinken. In de winkel zat ik rond te kijken naar Nederlandse producten, ik vond er best veel. Zelfs de koffie is uit Nederland, maar de ijs is hier uniek. Erg lekker. Vrienden zeiden, jullie zijn gek, ijs eten in de sneeuw. Maar who cares?

Toen we thuis kwamen gingen we eten. Soort rijs met wortels en kip. Het was echt lekker, dus liet het me ook smaken. Intussen belde ik nog even mijn moeder, omdat ze jarig was. Dus feliciteerde ik en Nastya haar even. Mijn zusje vroeg nog of ik een jas voor haar wou kopen, dus dat gaan we morgen doen.

Na het eten was er visite, haar moeders vriendin en een andere vrouw. Altijd erg gezellig. Vooral omdat het echt overal en nergens over gaat. Nu gingen we het hebben over Nederland, dat Nederland veel te duur is. En ze vonden me accent erg leuk en me stem. Haha. Toen begon het over massages, ze vroegen of ik dat wel eens deed en welke massages dan. Toen begon ik over wat ik wel eens deed, zei de vriendin van haar moeder. Oeee dan heb je bij mij een speciale plek gevonden. Dus ik lag in een deuk van het lachen.

Toen ik was bijgekomen heb ik Nastya een kerstkadeau gegeven. Een steen met de tekst “Je zult altijd mijn vriendin zijn, je weet gewoon teveel van mij”. Ze vondt het heel mooi. Net als mijn ketting. Met een Nederlandse steentje erop. Zo ging het dus een tijdje lang door. Het was erg gezellig, want de gesprekken zijn altijd erg interessant. En je ziet nog eens wat, we gingen ook de foto’s bekijken van de middag. Ze vonden een aantal foto’s erg mooi.

Haar moeders vriendin zei, wanneer kan ik naar Nederland komen, dus ik zei, het kan maar dan moet Nastya en Tanya (zus) ook mee. Dat is gewoon te melig en gezellig.

Toen ze weg gingen, gingen we even op MSN, om te kijken wie er online is. Daar nog even gezellig gekletst. Heb ook een aanbod gekregen waar ik heel blij mee ben, naar Center Parks te gaan met een goede vriendin. Daarnaast nog gesmeekt dat Lindsay moest komen naar het vliegveld haha. Dat moet gewoon, haha. Wil ik.

Toen de nacht begon, waren we op de bed aan het tekenen, verder met onze grote tekening. Het word al erg mooi en hebben al ruim 3 pennen leeg. We waren erg veel aan het praten. Uiteindelijk was het 5 uur dat ik me bed in ging. In de tijd totdat ik ging slapen hebben we het over parfums gehad, waar je al niet over kan praten zo laat. Ook hebben we ons idee uitgedacht, we gaan A5 kaarten vullen met tekeningen en naar elkaar toezenden, daarna gaan we ze samenvoegen in een grote frame. En dan hebben we een mooi totaalbeeld. Iets waar we beiden wat aan hebben.

Morgen gaan we een ketting halen ter vervanging van mijn oude beeldje erop. We gaan er iets uit Belarus op plaatsen. Wat ik krijg van Nastya als aandenken. Ook ga ik haar laptop even fixxen. Dinsdag gaan we nog bowlen en pizza eten met al haar vrienden. Dus wordt een grote feest. Het is hier gezellig. Iedereen in Nederland wie dit volgt, fijne tijd gewenst.

Op skype kan ik soms bellen .

Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Wit-Rusland, Minsk

VIP-member
Michael

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 11183

Voorgaande reizen:

23 Maart 2013 - 01 Juni 2013

Reis naar Peru

27 Juni 2012 - 30 Juni 2012

Parijs 2012

20 December 2010 - 31 December 2010

Belarus in de winter

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: