De heenreis en hotel zoeken - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Michael Tijhuis - WaarBenJij.nu De heenreis en hotel zoeken - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Michael Tijhuis - WaarBenJij.nu
VIP-Report

De heenreis en hotel zoeken

Blijf op de hoogte en volg Michael

28 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

Op woensdag 27 juni ben ik naar Breda gegaan, waar mijn vriendin Yanneth, tijdelijk woont. Ze is au pair/student en verblijft bij een gastgezin. We moesten alleen nog even wachten tot het laat op de avond was.

Rondt middernacht gingen we met de bus. Eerst was het plan om met het vliegtuig te gaan, maar uiteindelijk werd het de bus. Een lange trip, dat wel. De heenweg was het vooral afzien, een paar mensen waren ziek, waardoor je al gauw zelf ook een benauwd gevoel kreeg. Ook een grote nadeel is mijn lengte. Met 1.85 op de meetlint, is het niet bepaald ideaal om in een bus te zitten met krappe plekken.

Na 4 tussenstops uiteindelijk aangekomen in Parijs, waar we nog een uur moesten wachten tot de bus het parkeer terrein op mocht.

Toen we uiteindelijk boven bij de uitgang stonden, gingen we op zoek naar een hotel. Wat nogal een karwei bleek te zijn. We hadden voorheen niet een hotel geboekt, maar gewoon op de gok gekeken waar we uitkwamen.

Na 2 uur rondgelopen te hebben en geen hotel gevonden te hebben, besloten we een beetje rond te bellen (ook niet handig als je graag een lage telefoonrekening wilt houden). Na 8 hotels gebeld te hebben, geen resultaat.

We begonnen het bijna op te geven en besloten maar wat rond te lopen. Toen we ineens een hoteleigenaar een kaartje zagen weghalen met de tekst 'No rooms free'. Dus we liepen er maar op af en vroegen of er een hotel kamer vrij was. Ja hoor, een hotelkamer vrij. De eigenaar kon direct weer teruglopen om het bordje terug te hangen.

Eindelijk een hotelkamer aan de Rue de Amsterdam. Toch nog een beetje Nederlands gevoel

Voor nu laat ik het hier bij. Spoedig volgt de rest